Salisylsyre Peel

SALISYLSYRE PEEL

Hva er salisylsyre peeling?

Salisylsyre er en effektiv behandling mot akne, porer og fet hud. Salisylsyre er svært effektiv i bekjempelsen av bakterier og talg. Salisylsyre fører til lett avskalling av det øvre hudlaget, reduserer forekomst av hudormer og åpner tilstoppede porer. Salisylsyre trenger ned i talgkjertlene slik at acne reduseres. Behandlingen er også effektiv mot solskadet hud.

Hva skjer under konsultasjonen?

Utøveren vil foreta en grundig hud-analyse, vurdere helse og medisinsk historie (om huden din) og sette opp en passende hjemmebehandling med medisinsk hudpleie. Dette er nøye utformet for å målrette hudens tilstand og individuelle behov. Utøveren vil også gjennomføre en patch test.

Hvordan utføres behandling med salisylsyre peel?

Behandlingen utføres av lege eller sykepleier på klinikk. Peelingen utføres med 2-4 ukers mellomrom. En vanlig behandlingsrunde er på 4-8 penslinger. Best resultat oppnås om man kombinerer penslinger på klinikk med hjemmebehandling.

Hvordan reagerer huden på behandlingen

Huden vil se lett “solbrent” ut rett etter behandlingen. Dette varer i 1-5 dager avhengig av hvilken konsentrasjon som brukes. Vanlige hudreaksjoner er rødhet, tørrhet og lett svie. Behandlingen tolereres generelt svært godt. Irritasjon kan reduseres ved bruk av fuktighetskrem. Det er viktig å bruke høy solbeskyttelse i minimum en uke etter behandling. Best resultat oppnås om man kombinerer penslinger på klinikk med hjemmebehandling.

Salisylsyre peeling kan ikke utføres på:

• Gravide eller ammende
  • Mørke hudtyper
  • Kunder som har brukt isotretinoin/Roaccutane de siste tolv månedene
  • Aktiv herpes simplex eller andre hudinfeksjoner
  • Sår,eksem og psoriasis i behandlingsområdet.

Hvor mange Salicylic Peel behandlinger trenger jeg?

Denne behandling er vanligvis utført i en serie av (3) behandlinger hver 3-6 uke, avhengig av behandlerens anbefaling.