AKNE PEEL

(Alpha Beta Peel)

HVA ER AKNE (Alpha Beta) PEEL?

Alpha står for glykolsyre og Beta for salisylsyre. Salisylsyre er en effektiv behandling mot akne, porer og fet hud. Salisylsyre er svært effektiv i bekjempelsen av bakterier og talg. Salisylsyre fører til lett avskalling av det øvre hudlaget, reduserer forekomst av hudormer og åpner tilstoppede porer. Salisylsyre trenger ned i talgkjertlene slik at acne reduseres. Behandlingen er også effektiv mot solskadet hud. Glykolsyre gir effektiv hudforbedring som reduserer fine linjer, rynker, pigment og ruhet i huden.

HVORDAN UTFØRES BEHANDLING MED SALISYLSYRE PEEL?

Peelingen utføres med 4 ukers mellomrom. En vanlig behandlingsrunde er på 4-8 penslinger. Best resultat oppnås om man kombinerer penslinger på klinikk med hjemmebehandling.

HVORDAN REAGERER HUDEN PÅ BEHANDLINGEN?

Huden vil se lett “solbrent” ut rett etter behandlingen. Dette varer i 1-5 dager avhengig av hvilken konsentrasjon som brukes. Vanlige hudreaksjoner er rødhet, tørrhet og lett svie. Behandlingen tolereres generelt svært godt. Irritasjon kan reduseres ved bruk av fuktighetskrem. Det er viktig å bruke høy solbeskyttelse i minimum en uke etter behandling. Best resultat oppnås om man kombinerer penslinger på klinikk med hjemmebehandling.

SALISYLSYRE PEELING KAN IKKE UTFØRES PÅ:

• Gravide eller ammende

• Kunder som har brukt isotretinoin/Roaccutane de siste tolv månedene

• Aktiv herpes simplex eller andre hudinfeksjoner

• Sår,eksem og psoriasis i behandlingsområdet.

HVOR MANGE SALISYLIC PEELINGER BEHANDLINGER TRENGER JEG?

Denne behandling er vanligvis utført i en serie av (3) behandlinger hver 3-6 uke, avhengig av behandlerens anbefaling.