Hva vi behandler

OSLO HUD OG LASERKLINIKK

Dr.Miray - Vår hudlege.JPG

Behandlinger hos hudlege

Vi har spisskompetanse innen diagnostisering og behandling av hudsykdommer.

Vi behandler bl.a. akne/kviser, føflekker, hudforandringer og hårtap.

Akne Kviser

Kviser / Akne

Kviser, også kalt acne, er et svært vanlig hudproblem som kan påvirke selvbildet og virke hemmende på livsutfoldelsen. Det er dokumentert at vellykket behandling av kviser kan gi forbedret psykisk helse.

Når kviser utvikles, skyldes det tette porer. Talg hoper seg opp, og det oppstår betennelse under huden, dvs. kviser. Den underliggende årsaken kan være genetisk, aldersbetinget, stressrelatert eller ha med kosthold eller medisinbruk å gjøre.

Oslo Hud og Laserklinikk - Hudproblemer

Fjerning av arr etter kviser

Arr etter kviser kan behandles. Vi bruker vanligvis fruktsyre-peeling eller fraksjonert laser for å redusere arrene, avhengig av hvor alvorlige de er. Fraksjonert Laser er dessuten en av få behandlingsmetoder som kan forminske store porer.

Aldrene hud Rynker.jpg

Aldrende hud

Det er viktig å huske at vakker, aldrende hud ikke er det samme som rynkefri hud. Fjerner du for mye av rynkene dine, tar du samtidig bort en del av personligheten din.

Målet bør være å behandle solskader, jevne ut hudtonen og stimulere produksjonen av kollagen og elastin. Dette bedrer hudens styrke og elastisitet og bremser den naturlige aldrings-prosessen. Resultatet er at huden din ser merkbart sunnere og friskere ut.

Pigmenteringer.jpg

Uønsket pigmentering

Det finnes flere ulike typer pigmentflekker. Vanligste årsaker til pigmentproblemer er leverflekker (lentigo), melasma, seborreiske keratoser og fregner. Pigmentflekker skyldes lokal opphopning av melanin (pigment).

Vi behandler pigmenteringsproblemer med: IPL Lysbehandling, Medisinskt hudpleie-program, kjemisk peeling ellers Fraksjonert laserbehandling.

Sprengte blodkar / Vascular skin problem

Rødhet i huden / Sprengte blodkar

Såkalte sprengte blodkar kan oppstå hvor som helst på kroppen, men forekommer oftest i ansiktet og på  bena. Vanligst er de på nese og kinn. De er skjemmende, men medisinsk sett ufarlige. Rødhet i ansiktet kan også skyldes varmt eller kaldt vær, drikker som alkohol og kaffe, sterkt krydret mat, stress og fysisk aktivitet.

Rødhet og sprukne blodkar kan som regel behandles. Vi garanterer ikke at alle typer kar forsvinner helt, men i de fleste tilfeller er forbedringen betydelig. Overfladiske blodkar kan fjernes permanent, men det hender at nye oppstår.