Hva er Dermapen / Microneedling?

Microneedling er en av behandlingene på markedet som er klinisk dokumentert og en av de mest effektive behandlingene for rynker og slapp hud.

Dermapen lager små hull i huden med mikroskopiske nåler for å stimulere produksjon av kollagen og elastin, og hudens egne fornyelsesprosesser. Dette resulterer i en tykkere, mer smidig ekstracellulær matrix: synlig yngre hud.

De medisinske nålene er atraumatiske (ikke-traumatiske) kjegleformede nåler som penetrerer huden og skaper et mikrosår som tetter seg i løpet av minutter etter behandling. Utstyr av dårligere kvalitet er laget med knivformede nåler som skjærer gjennom vev og risikerer å forårsake traumatiske hud-, kar- og nerveskader. Nåler av dårlig kvalitet krever også økt trykk, noe som gir en mer smertefull behandling.

Med 150 nålestikk i sekundet kan den trygt gli over huden uten å skade huden. Microneedling-apparater av dårlig kvalitet som fungerer med en lavere hastighet (100 til 120 slag i sekundet) kan forårsake rifter og sår i huden. Resultatet kan git epidermal skade og økt risiko for infeksjon.

ETTER BEHANDLING

Samme dag føler man seg solbrent og blir ofte rød i huden resten av dagen og noen kan også få en lett hevelse. Unngå sminke de neste 24 timene etter behandling, heller ikke vask eller ta på huden, det kan utgjør fare for infeksjon.

Mange føler at huden er stram og litt sensitiv den neste uken, og noen kan flasse litt på dag 3 - 5. Dra ikke av huden ved flassing, men la den falle av naturlig. Unngå dirkete sollys de neste ukene og bruk solfaktor 30-50 hver dag.

Velg derfor en klinikk med høy kom petense innom Microneedling - Oslo Hud og Laserklinikk!

BESTILL TIME TIL MICRONEEDLING HER

Tlf: +